Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování hydraulické účinnosti vícekomorových septiků
Hradilová, Iva ; Hyánková, Eva (oponent) ; Kriška-Dunajský, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na nalezení optimálního vnitřního uspořádání vícekomorového septiku za použití v práci popsané konduktivní metody. Přináší podrobný popis a výsledky měření, zahrnující testování několika variant uspořádání standardního kruhového tří komorového septiku, v rámci projektu TAČR s pracovním názvem „Anasep“, a nově vyvíjeného čtyř komorového septiku s několika inovativními prvky. Výsledky jsou následně kategorizovány dle vlastní terminologie tak, aby byla snadná aplikovatelnost do praxe. Popsaná metoda může být vhodnou alternativou pro jiné, technicky a ekonomicky hůře dostupné metody. Velice jasně přitom ukazuje, zda vnitřní prostor septiku dostatečně využívá svůj objem k rozložení rychlostního pole, což má přímo vliv na rychlosti sedimentace nerozpuštěných látek a tedy vliv na životnost navazujících filtračních zařízení. Zpracování naměřených dat a grafických výstupů proběhlo v programu Minitab. Grafické zobrazení všech variant septiků bylo provedeno pomocí programu SketchUp. Vizualizace septiku ve 2D rovině a 3D prostoru byla řešena v prostředí COMSOL Multiphysic s uplatněním modulu CFD. V závěru práce je, na základě dosažených výsledků, diskutována použitelnost popsané metody a představen hydraulicky nejúčinnější vícekomorový septik, který je v současné době autorsky chráněným řešením, vyvinutý řešitelským kolektivem projektu ANASEP.
Vliv torefakce na strukturu biomasy
Kojecký, Dalibor ; Sitek, Tomáš (oponent) ; Elbl, Patrik (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na vlastnosti paliv vznikajících torefakcí. Úvodní kapitola je věnována obecné rešerši o biomase. Tato část slouží k seznámení se s biomasou a způsoby jejího tepelného zpracování. Další kapitoly se věnují procesu torefakce. Konkrétně popisu této technologie a jejímu vlivu na použitou biomasu. V poslední kapitole je zaznamenáno, jak jednotlivé parametry ovlivňují torefikační proces.
Mikrosimulace křižovatky v Rožnově pod Radhoštěm
Mičkal, Dalibor ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dopravního řešení za pomoci mikrosimulace. Pomocí získaných intenzit z terénu je provedena simulace stávajícího stavu a nových návrhů. Ty jsou porovnávány pomocí doby zdržení. Pro vítěznou variantu bude provedena prostorová studie.
Vliv torefakce na strukturu biomasy
Kojecký, Dalibor ; Sitek, Tomáš (oponent) ; Elbl, Patrik (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na vlastnosti paliv vznikajících torefakcí. Úvodní kapitola je věnována obecné rešerši o biomase. Tato část slouží k seznámení se s biomasou a způsoby jejího tepelného zpracování. Další kapitoly se věnují procesu torefakce. Konkrétně popisu této technologie a jejímu vlivu na použitou biomasu. V poslední kapitole je zaznamenáno, jak jednotlivé parametry ovlivňují torefikační proces.
Výzkum nenasycené zóny v severní části Moravského krasu
Gregorová, Anita ; Bruthans, Jiří (vedoucí práce) ; Kamas, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá prouděním vody svrchní částí nenasycené zóny v krasových oblastech. Na základě izotopového a chemického složení jeskynních skapových vod, srážek a vody zachycené pomocí lyzimetrů byly zjištěny informace o distribuci dob zdržení vody v prostředí a některých chemických reakcích, ke kterým během průstupu zkoumanou zónou dochází. Pomocí sledování intenzity skapů a měření objemů vody zachycené sledovanými objekty byla na lokalitě provedena také vodní bilance a odhadnuta rychlost šíření hydraulického rázu prostředím. K výzkumu byla využita Němcova jeskyně č. 1, která se nachází přibližně 13 m pod povrchem v severní části Moravského krasu poblíž vesnice Suchdol. Terénní práce probíhaly v průběhu hydrologického roku 2010/2011. Informace o stavbě prostředí mezi terénem a jeskyní byly získány pomocí geoelektrických a elektromagnetických měření. Studované prostředí se skládá z 0,5 - 1,5 m pokryvných útvarů, 0,5 - 3,5 m mocné zóny epikrasu a vrstvy masivního vápence, která dosahuje mocnosti až 10 m. V jeskynních skapech převládá voda s dobou zdržení větší než 4 roky, která tvoří 70 - 90 %. Distribuci dob zdržení ve zbývající mladší vodě nejlépe vystihuje exponenciální model, neboli model dobře promíšeného rezervoáru, kde je nejvíce zastoupena nejmladší voda a se stářím její zastoupení...
Modelování hydraulické účinnosti vícekomorových septiků
Hradilová, Iva ; Hyánková, Eva (oponent) ; Kriška-Dunajský, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na nalezení optimálního vnitřního uspořádání vícekomorového septiku za použití v práci popsané konduktivní metody. Přináší podrobný popis a výsledky měření, zahrnující testování několika variant uspořádání standardního kruhového tří komorového septiku, v rámci projektu TAČR s pracovním názvem „Anasep“, a nově vyvíjeného čtyř komorového septiku s několika inovativními prvky. Výsledky jsou následně kategorizovány dle vlastní terminologie tak, aby byla snadná aplikovatelnost do praxe. Popsaná metoda může být vhodnou alternativou pro jiné, technicky a ekonomicky hůře dostupné metody. Velice jasně přitom ukazuje, zda vnitřní prostor septiku dostatečně využívá svůj objem k rozložení rychlostního pole, což má přímo vliv na rychlosti sedimentace nerozpuštěných látek a tedy vliv na životnost navazujících filtračních zařízení. Zpracování naměřených dat a grafických výstupů proběhlo v programu Minitab. Grafické zobrazení všech variant septiků bylo provedeno pomocí programu SketchUp. Vizualizace septiku ve 2D rovině a 3D prostoru byla řešena v prostředí COMSOL Multiphysic s uplatněním modulu CFD. V závěru práce je, na základě dosažených výsledků, diskutována použitelnost popsané metody a představen hydraulicky nejúčinnější vícekomorový septik, který je v současné době autorsky chráněným řešením, vyvinutý řešitelským kolektivem projektu ANASEP.
Mikrosimulace křižovatky v Rožnově pod Radhoštěm
Mičkal, Dalibor ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dopravního řešení za pomoci mikrosimulace. Pomocí získaných intenzit z terénu je provedena simulace stávajícího stavu a nových návrhů. Ty jsou porovnávány pomocí doby zdržení. Pro vítěznou variantu bude provedena prostorová studie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.